אם בא לכם להרגיש שאתם בצפון אירופה, סעו ליער אודם, אחד המקומות הכי מרשימים בארץ ישראל עם נוף של עצי אלון, 17 ג‘ופות טבעיות מה שנקרא מכתשים שנוצרו כתוצאה מתהליכים געשיים. הג‘ובה הגדולה והמרשימה ביותר ביער היא ג‘ובת אל כבירה. בערך 90 מטרים למטה, 250 מטרים קוטר מסביב כאשר פעם מדובר בפעילות וולקנית עם מאגר מים מתחת לאדמה שהלך והתחמם, הלחץ גבר עד שכל אבני הבזלת עפו מסביב והאדמה נכנסה פנימה. הכוונה לבור שנוצר בצורה טבעית. הכניסה לשביל המדהים הזה ממוקמת בכביש 978, מכיוון מסעדה לצומת זיוון, משהו כמו 300 מטרים מצפון לכביש שמוביל לכניסה למושב אודם.

ישר מהחניה יש שביל קצר המסומן בשחור. מדובר בשביל מעגלי שמונגש גם לנכים. לאורך כל ימות השנה, חוץ מהחורף שהאזור לפעמים מכוסה בשלג, יש פריחה מדהימה ביופיה. אנו ממליצים על טיולים באמצע מרץ, תחילת יוני וסוף ספטמבר אז מזג האויר נעים ולא חם או קר מדי. העצים שביער הם עצי בר הגדלים לגובה ויוצרים נוף מרשים ומיוחד במינו. מקום נוסף שלא כדאי לפספס אותו הוא אל תל אל קסעה הממוקם ממש בצד המזרחי של היער.

נוסעים על כביש 978 לכיוון צפון ממש אל תוך המסעדה ובצומת יער אודם פונים ימינה אל כביש 98. 2.5 קילומטרים דרום לצומת, פונים שמאלה ואז ימינה ומגיעים שוב בפניה ימינה אל תוך הדרך עם הרכב. אחרי 500 מטרים מגיעים לפיצול דרכים ומחנים.

השביל מסומן בכחול שעולה ממש אל תל הר הגעש תל אל קסעה. תיחשפו בדרך למטע תפוחים ובתחילת ההליכה תראו את פסגת הר החרמון.

האזור מתאים לטיולים רק בשבתות וחגים שכן מדובר בשטח אז.